Het bittere eind - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu Het bittere eind - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu

Het bittere eind

Blijf op de hoogte en volg Jessie

26 Mei 2014 | Ghana, Berekum

Hoewel vorige week al een beetje in het teken stond van afscheid nemen, was dat deze week al helemaal het geval. Qua stagedagen liep het deze week allemaal net even anders omdat we de nachtdienst in gingen. Dinsdagavond om 19:30 uur stonden we op de afdeling. Voorgaande nacht was het erg rustig, dus hopen op wat meer actie vannacht. Eerst kwamen er een aantal mensen binnen, waar niks mee aan de hand was. Deze werden naar huis gestuurd en mochten morgen wel weer terug komen op de Out Patient Department. Aan het begin van de nacht kwam er een road traffic accident binnen. Met drank op achter t stuur. Deze beste jongen was over zn motor heen geklapt en miste een aantal tanden. Zn hele gezicht lag open. Naast nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is er niet veel bijzonders meer gebeurd. Om 08:00 uur zat de dienst er op en was het tijd voor een welverdiend slaapje. Woensdag voor het laatst met zn zeven gegeten en donderdag echt de laatste stagedag. Raar om je te bedenken dat je hier misschien wel nooit meer terug zult komen.
Vrijdagochtend om 08:00uur hadden we afgesproken met Monica om richting Cape Coast toe te gaan. Eerst nog even afscheid nemen van de Nederlanders, om vervolgens naar Monica haar huis te gaan. Onderweg naar haar huis met de koffers hebben we maar even gebeld wat nu precies de bedoeling was. Doe toch maar om 10:00 uur! Ik was gisteren laat thuis.. Toen we om de afgesproken tijd bij haar huis stonden bleek ze nog niet klaar te zijn. Nog even naar kantoor om de laatste dingen te regelen. Rond 11:15uur zijn we uiteindelijk vertrokken. Toen we een klein half uurtje in de auto zaten, bleek dat ze wat was vergeten mee te nemen. Maar weer terug om t ook te halen. Na de nodige tussenstops onderweg, zijn we rond 18:00uur in Cape Coast aangekomen. Al snel hadden we een taxi gevonden die ons bij Ko-Sa beach resort af kon zetten. Toen we hier eenmaal aan kwamen, deed de stroom het niet en zagen we dus niet hoe mooi het eigenlijk was. Dit werd de volgende ochtend wel duidelijk toen we wakker werden met de zon die tussen de palmbomen door scheen. Heerlijk om de hele dag op t strand te liggen.
Zondag hebben we de taxi opgebeld die ons ook gebracht had, we wilden namelijk wel in Cape Coast zelf kijken hoe t daar was. De beste man had ons bij een hotel afgezet, geen slechte plek om vakantie te vieren. 's Middags zijn we naar Cape Coast Castle toe geweest, erg mooi om te zien!

• 26 Mei 2014 - 18:49

Helene:

Een mooie plek om vakantie te houden.....Ik tel de dagen af om jullie weer te zien!
    lekker genieten en tot snel x Helene

• 27 Mei 2014 - 19:06

Annemieke:

En nu genieten van de vakantie! En zeg nooit nooit. Misschien kom je over heel veel jaren zomaar weer terug in Ghana (of eerder) Goede reis terug over een paar dagen!

• 27 Mei 2014 - 21:16

Oma Hazenberg:

De laatste loodjes!
    Oma is blij en telt de dagen af om zo blij ze is om je weer te mogen zien!
    Geniet nog maar even, dikke kus van Oma!