Orientatieweken voorbij - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu Orientatieweken voorbij - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu

Orientatieweken voorbij

Blijf op de hoogte en volg Jessie

31 Maart 2014 | Ghana, Berekum

De eerste twee weken van onze stage en het verblijf in Ghana zijn alweer voorbij. We hebben veel gezien in deze weken.
Afgelopen donderdag zijn we bijvoorbeeld naar Zongo Clinic geweest. Dit is een soort consultatiebureau waar moeders met hun kinderen komen om deze te laten wegen en vaccineren.
Iedere moeder maakt een eigen zak voor het kindje waar het in komt te hangen aan de weegschaal. Deze zit namelijk aan het plafond vast. Het komt wel eens voor dat de zak scheurt waardoor het kindje vanaf enige hoogte naar beneden toe valt. Dat schijnt hier normaal te zijn want de meeste moeders kunnen hier ook om lachen. Het kindje echter iets minder..
Vrijdag zijn we eerst Berekum zelf even in geweest om vervolgens met de trotro richting Sunyani te vertrekken.
Eenmaal onderweg naar het guesthouse waar we in zouden verblijven kwamen we een aapje tegen die vast zat aan een touw. Wat een leuk beestje, maar ook zielig.
In het guesthouse hebben we op een driepersoons bed geslapen. Wat een luxe!
's Avonds zijn we vertrokken richting het Eusbett hotel om hier van een overheerlijke pizza te genieten. Gelukkig kennen ze dat ook in Ghana.
Rond de klok van 23.00 uur zijn we de club in gegaan. Het gaat er hier ook net iets anders aan toe als dat we in Nederland gewend zijn. In plaats van nieuwe dansmoves leer je hier moves die je beter in de slaapkamer kunt gebruiken..;-)
De kleren die de meiden aan hebben zijn amper meer als een bh en onderbroek.
Zaterdag hebben we de hele dag aan het zwembad gelegen en natuurlijk weer genoten van het lekkere eten. Verbrand en wel zijn we aan het eind van de middag weer op weg naar huis gegaan.
Eenmaal thuis bleek dat we twee nieuwe huisdieren hadden gekregen, namelijk twee geitjes.
Na enige navraag te hebben gedaan bleek dat ons vermoeden klopte. Ze zullen vanavond opgegeten worden.
Zondag hebben we een schoonmaakdag ingelast. De hele berg was is inmiddels weer aan kant.
's Middags Berekum in geweest voor een ijsco, helaas was het tankstation dicht. Gelukkig hadden we nog een alternatief, namelijk op het trotro station, hier verkopen ze ook heerlijke ijsjes.
Op weg naar huis, met een ijsje in de hand begon het zo hard te regenen dat we maar zijn gaan schuilen. Wonder boven wonder is de was droog gebleven die buiten aan de lijn hing te drogen.
Inmiddels hebben we onze maaltijden uitgebreid met spaghetti. Vanavond zullen we wat lokaal eten klaar proberen te maken. Hierover binnenkort meer.
Groetjes!

• 31 Maart 2014 - 17:38

Willy Vd Akker:

Je hebt een heel mooi verhaal geschreven.Ga zo door

• 31 Maart 2014 - 18:40

Noud En Lieke:

Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Al heel wat ervaringen rijker.. Nog heel veel plezier!

• 31 Maart 2014 - 19:06

Jose Vogels:

Het is wel allemaal indrukwekkend.
    De vrije tijd benut ook goed mooi zo.
    Nog veel plezier .
    gr jose

• 31 Maart 2014 - 20:32

Antje:

He meiden, bij het zwembad liggen en ijsjes eten lekker luieren.
    geniet ervan. Gr tante antje

• 31 Maart 2014 - 20:46

Annemieke:

Waren die geitjes dan voor jullie diner of hebben jullie het maar bij ijs gelaten?

• 01 April 2014 - 22:21

Grietje Metzlar:

Wat een mooie belevenissen, dat die baby's soms vallen....geitjes zien, die later op het menu staan.veel succes, met het vervolg van de stage.groetjes, grietje.

• 02 April 2014 - 12:54

Thea V.d.Rijt:

Jessie je schrijft mooie verhalen leuk om te lezen.
    Groeten uit het warme Boekel

• 05 April 2014 - 18:22

Esther:

Jes! Super leuk om je verhalen te lezen van alles wat je meemaakt! En leuk dat je het ghanese nachtleven ook al hebt beleeft! Geniet ervan daar! Dikke Kus uit Groningen!

• 06 April 2014 - 14:59

Annet Hankel:

Super, om steeds weer even iets te lezen over jullie belevenissen. Gerda mis je zeker op de afdeling. We hadden een super leuke klik. Onze afdeling gaat op de schop. Er zullen verpleegkundigen uit moeten of verhuizen naar afd. U. Gelukkig vond dit niet plaats tijdens je stage. Wat maken jullie veel mee, op de andere kant van de wereld. Hopen dat je het geleerde wat in praktijk kan brengen. Nog veel plezier. Ben benieuwd naar een nieuw verhaal. Groetjes Annet

• 06 April 2014 - 15:53

Wiepie:

Wat een belevenissen Jessie,de vraag welke wij stellen via de persoonlijke mail daar krijgen wij nog wel antwoord op zeker (haha).
    Geniet ervan en wij blijven jou wel wat volgen,benieuwd naar het volgend verhaal.

groetjes van iedereen (Dokkum). Wiepie

• 06 April 2014 - 18:25

Anneke Faber:

Hoi Gerda!
    Vandaag heb ik voor het eerst jullie verhalen gelezen! Erg leuk! Hebben jullie het naar de zin?Wat maken jullie aparte dingen mee.Heel veel plezier toegewenst. groetjes Anneke

• 06 April 2014 - 19:38

Joke Van Koll - Oma Hazenberg:

Hallo Jessie
    Even een hartelijk groet van Oma uit Boxtel.
    We hebben je verslag gelezen, wat een indrukken!
    Oma heeft het afgelopen week ook heel fijn gehad met jouw moeder.
    Zorg goed voor jezelf en geniet van al het moois in Ghana.
    En een dikke kus van Oma.
    Hartelijke groet ook van joke