Verrassingsweekend - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu Verrassingsweekend - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu

Verrassingsweekend

Blijf op de hoogte en volg Jessie

06 Mei 2014 | Ghana, Berekum

Na een weekje stage was het tijd voor weekend. Vrijdag begon de tocht naar Kumasi. Na een rit van vier uren zijn we in Kumasi aangekomen. Wat een drukte! Het leek net of we weer in Accra waren, zelfs viaducten waren aanwezig! Na een taxi te hebben genomen richting een hotel zijn we uitgestapt. We werden in het Nederlands begroet. Wat deze mannen ook hadden geleerd was het; kijken niet kopen! Zo bekend zijn we als Nederlanders dus al. Een van de mannetjes heeft ons bij een guesthouse gebracht waar we ook konden eten. Hier hebben we genoten van een heerlijke pizza. Na een goede nacht zijn we op weg gegaan naar Lake Bosomtwe. Alweer een prachtige omgeving! Een meer gelegen in de bergen. Toen we een duik wilden nemen in het meer kwamen we al snel twee Belgische meiden tegen. 's Avonds gezellig gegeten met z’n allen. Inclusief het gezelschap van de vele hagedissen die rond liepen en een die gezellig bij Gerda op schoot kwam zitten. Tijdens het etentje hebben we gelijk maar een malibu cola gedronken alvast voor Jessie haar verjaardag. Je weet namelijk nooit wat je de volgende dag nog tegen komt qua eten of drinken. De nacht in het prachtige hutje was helaas niet zoals we wilden, door het gezelschap van de vele beesten lukte het slapen maar matig. Dat mocht de pret niet drukken, want op zo'n bestemming wordt je niet vaak wakker op je verjaardag. De taxi die ons de vorige dag bij het meer had afgezet kwam ons weer netjes ophalen en bracht ons terug naar Kumasi. Hier hebben we vier uur moeten wachten voordat de trotro eindelijk vol was. Toen we eindelijk gingen, reed de chauffeur over een shampoofles, wat maakte dat deze leeg spoot over een vrouw. Zelf kon ze er niet om lachen, maar wij wel! Eenmaal thuis eerst een verfrissende douche genomen. Jurkjes aan, die we hier hebben laten maken en de avond kon beginnen. Als verrassing was er een etentje georganiseerd, erg gezellig! Champagne, pannekoeken en chocolade fondue. Heerlijk! Als afsluiter van deze geweldige verrassing hebben we Mama Mia gekeken. Deze verjaardag zullen we niet snel vergeten. Inmiddels zijn we begonnen aan de laatste drie weken van onze stage. Dan nog twee weekjes vakantie en dan zijn we alweer in het vertrouwde Nederland. De tijd blijft vliegen.

• 06 Mei 2014 - 11:44

Willy:

Dag meiden.Ik heb jullie veslag gelezen,een geweldig verslag.Jessie zo n verjaardag maak je niet zo vaak mee..Geniet nog maar mooi van de laatste weken ze vleigen voorbij.Gr Willy

• 06 Mei 2014 - 19:37

Antje Hania:

Hallo meiden
    Jessie van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    nog nog een paar weken en het is voorbij , geniet veel liefs tante antje uit buitenpost

• 06 Mei 2014 - 19:48

Grietje Metzlar:

Hoi Gerda en Jessie, wat een leuke verjaardag, weekend, vol verrassingen.De hagedissen, lijken mij minder....succes komende week!xxxGrietje.

• 11 Mei 2014 - 12:14

Anna Visser:

ha Jessie en Gerda, wat een avontuurlijk leven hebben jullie daar, zoveel onverwachte plaatsen waar je belandt en zulke andere omstandigheden, leuk om te lezen. Veel plezier nog voor het laatste stukje.