Keep it cool. - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu Keep it cool. - Reisverslag uit Berekum, Ghana van Jessie Akker - WaarBenJij.nu

Keep it cool.

Blijf op de hoogte en volg Jessie

28 April 2014 | Ghana, Berekum

Na deze week weer op de mannenafdeling en spoedeisende hulp aanwezig te zijn geweest was het alweer tijd voor weekend. Jammer genoeg heeft het internet wat kuren en kunnen we hier dus jammer genoeg maar weinig gebruik van maken. Vrijdagmiddag zijn we met zeven (!) Nederlanders in een trotro gestapt en naar Sunyani gegaan. Jammer genoeg waren er twee plekjes te weinig in de trotro, maar aangezien ze ons graag in het geheel mee wilden hebben, moesten er twee Ghanezen uitstappen om plaats voor ons te maken. Eenmaal in Sunyani zijn we op zoek gegaan naar een guesthouse. Deze hadden we al snel gevonden. Na een warme maaltijd, met een flinke regenbui op de achtergrond en elektriciteitskabels die knapten, hebben we toch heerlijk kunnen eten. Nadat we ons klaar hadden gemaakt zijn we met zn achten in een taxi gestapt. Inclusief chauffeur. Eenmaal bij het Eusbett Hotel hebben we een drankje gedronken en zijn we de pub even in geweest. Zo konden de andere drie dames gelijk kennis maken met de nieuwste moves. Op zoek naar een nieuwe taxi richting Tygo. Aan de praat geraakt met een paar mannen die ons wel een lift wilden geven richting Tygo. Toen we weer met zn achten in de auto zaten, ging de chauffeur laten zien hoe goed hij kon rijden. Helaas dachten wij hier iets anders over en waren dan ook blij dat we heel aangekomen zijn. Bij Tygo was het vrij rustig. Dit maakte dat we maar naar huis zijn gegaan en lekker zijn gaan slapen. Na een kort nachtje en een heerlijk ontbijt zijn we naar het zwembad toe gegaan. Bij het zwembad kwamen we Nederlandse verpleegkundigen en docenten tegen, een van de docentes was tien jaar geleden op de plek waar wij nu stage lopen. Erg toevallig. Na een flinke regenbui hebben we maar besloten naar huis toe te gaan. Opnieuw een kort nachtje want om 06.00 uur ging de wekker weer. We wilden namelijk wel eens mee naar een kerkdienst. Erg indrukwekkend om te zien hoe de mensen hier op gaan in hun geloof. Om 09.00 uur zijn we terug gegaan naar het ziekenhuis omdat we mee konden naar verschillende operaties die gedaan werden door een arts uit een ander ziekenhuis. Verschillende operaties als hernia's, liesbreuken, beenfracturen en een huidtransplantatie zijn aan bod gekomen. Zeer interessant. Het weekend is goed benut. Nog maar vier weekje stage en dan zit onze tijd er hier al weer op. Het gaat ongelofelijk snel. Tot de volgende keer!

• 28 April 2014 - 23:22

Grietje Metzlar:

Geniete iedere keer van het verslag! Succes met de laatste 4 weken alweer!groetjes van buurman Jan en mij.

• 28 April 2014 - 23:37

Helene:

Wat gaat de tijd nu snel!Maak er nog wat mooie weken van.
    liefs Helene

• 29 April 2014 - 01:39

Anneke Faber:

Hallo Gerda!
    Boeiend om jullie verhalen te lezen! Jullie maken leuke dingen mee!
    Ik zit in de nachtdienst, dus wel even tijd om alle verhalen door te lezen.
    Ik wens jullie nog een hele leuke en leerzame tijd toe!
    groeten Anneke

• 29 April 2014 - 10:01

Jet:

Hoi Gerda & Co,

Wat hebben jullie het geweldig daar! Wat een belevenis!!! Zoiets vergeet je nooit meer. Geniet van jullie laatste weken daar en ik blijf jullie mooi volgen.......

Groetsys Jettie Nieuwhof

• 29 April 2014 - 10:53

Willy:

Dag dames.Jullie zullen moeten afkicken als je weer in nederland bent.Jullie maken daar van alles mee.leuk en gezellig daar geniet er maar van voor je het weet ben je wer thuis.Gr willy

• 30 April 2014 - 20:51

Egbert:

Hoi jullie beidjes ( en de vele landgenoten).

Jullie merken wel dat vele nederlandse verpleegkundigen in Ghana zijn om de handen uit de mouwen te steken.
    Maar je ervaart ook welke beperkingen er in de middle of nowhere zijn.

Geniet van de laatste maand !!

groetjes egbert

• 04 Mei 2014 - 09:54

Yvonne Vd Broek:

He Jessie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag! 21! Ga het maar eens op z'n ghanees vieren.
    Ik geniet van jullie verhalen.
    feestelijke groeten,
    Yvonne vd Broek

• 04 Mei 2014 - 11:08

Marja:

He Jessie, proficiat met je verjaardag uit Nistelrode.
    Ook hier volgen we jullie, geniet er nog van de laatste paar weken.
    Groetjes Marja en Bennie

• 04 Mei 2014 - 17:29

Egbert:

Hoi Jessie,

Brenda en egbert willen jou bij deze van harte feliciteren met je 21e verjaardag!!

Geniet ervan en de trappist drinken we in susteren !!

groetjes egbert